Bevisudstedelse

Ansøgning om udstedelse af nyt eksamens- og eller kursusbevis, hvor det oprindelige bevis er ødelagt eller bortkommet, kan ske ved henvendelse til Marstal Navigationsskole 62 53 10 75 eller ved udfyldelse i nedenstående skema.
Det har hidtil været gratis at få udstedt nye beviser. Men i slutningen af 2012 besluttede folketinget, at der skal indføres brugerbetaling for udstedelse og fornyelse. Prisen for nyt eksamens- eller kursusbevis er pr. 1. juni 2014 kr. 350,- pr. bevis.

Søfartsstyrelsen udsteder beviser og certifikater inden for følgende områder:

    • Søfartsbøger
    • Sønæringsbeviser
    • Kvalifikationsbeviser
    • Anerkendelsesbeviser
    • Besætningsfastsættelser
    • Dispensation til besætningsfastsættelser

Ovenstående ansøges via Søfartsstyrelsens hjemmeside. Ansøgningen skal udfyldes online og indsendes digitalt med NemId.

For beviser udstedt af Marstal Navigationsskole skal følgende oplyses:

    • Fulde Navn og cpr. nr.
    • Adresse og Telefonnummer
    • Email adresse
    • Hvilket eksamens-/kursusbevis drejer det sig om?
    • Hvornår blev det oprindelige eksamens-/kursusbevis udstedt?

Det sker

  • Start alle nyankomne elever kl. 11.00 i kantinen
    6. august 2018 - varighed: 24 timer
  • Alle navigatører kl. 09.00 i kantinen, rektor byder velkommen. Skemastart kl. 09.50.
    7. august 2018 - varighed: 24 timer
  • Aspiranter - optagelsesprøve
    8. august 2018 - varighed: 24 timer